Til hovedinnhold
Statlig spesialpedagogisk tjeneste
Meny
Hovedmeny
Spesialpedagogikk
Læringsressurser
Kurs
Kompetanseløftet
Søk tjenester
Magasin
Kontakt
Lukk
Søk i hele statped.no
Tast inn søkeord
Søk
Søk
Du er her:
Du er her
Forside
Læringsressurser
Små blinde barn og lek med seende, pedagogens rolle
Små blinde barn og lek med seende, pedagogens rolle
Et prosjekt gjennomført av Bente Corneliussen og Torill Skjærseth Statped.
«The world seeks infants who can see, but infants who cannot see must learn to seek the world”
(Foulke & Hatlen, 1992)
Prosjektet er støttet av Extrastiftelsen
Artikkel
Oppdatert: 17.03.2021
Skriv ut
Skriv ut denne siden
Skriv ut hele dokumentet
Navigere i dette dokument
Sammendrag
Kan blinde barn lære å leke med seende jevnaldrende
Hvordan kan blinde barn delta i lek med seende jevnaldrende
Lekemetode
Trinn 1 Det blinde barnet leker med pedagogen
Trinn 2 Lek mellom det blinde barnet, ett seende barn og pedagogen
Trinn 3 Ett barn som er blind, to barn som ser og pedagogen
Trinn 4 Barna leker uten pedagogen
Oppsummering av trinnene i lekemetoden
Hvorfor er det nødvendig å lære blinde barn og leke med jevnaldrende
Forskning om kroppslig lek og mening.
Drivkraft hos blinde barn
Tiltak for blinde barn
Pedagogens rolle
Barnehagens tilrettelegging for å inspirere og hjelpe leken
Organisatoriske tiltak for lek
Litteraturliste
Vis hele dokumentet
Neste
Fant du det du lette etter?
Ja
Nei
Skriv tilbakemelding (opp til 250 tegn)
0
/250
Send
Skriv tilbakemelding (opp til 250 tegn)
0
/250
Send
Tusen takk for hjelpen!