Hvordan knuse noen vegger som står igjen fra gamleskolen? Del 2
Samtale om bruk av digital didaktikk for å styrke inkluderende fellesskap. Videoforelesning fra SPOT 2021.
I Digital didaktikk og inkludering tilbys inkluderende e-læringsmoduler som støttes opp med veiledning og fagdager av Statped. Formålet med kompetansetiltaket er å inkludere alle elever i læringsfellesskapet ved bruk av digitale verktøy. E-læringen gjennomføres som kollektiv kompetanseheving for skoler og i PP-tjenester.
Innlegget vil vise til bakgrunn og oppnådde resultater. Deretter deles erfaringer fra gjennomføring av inkluderingstiltaket, holdninger til inkludering og suksessfaktorer ved endringsarbeidet i en samtale.
Fredrik Lillestølen Ekren
Prosjektleder for Digital didaktikk og inkludering i Statped

Marianne Engen Matre
Doktorgradsstipendiat og universitetslektor ved Universitet i Agder

Veronica Bentsen
Digitalveileder ved Furulunden skole og lærerspesialist i PfDK i Lindesnes kommune

Ann Oline Vuttudal
Rektor ved Gjølme skole i Orkland kommune

Julie Kristin Eliassen
Pedagogisk psykologisk rådgiver i Orkland kommune
