Til hovedinnhold
Viser 121–140 av 143 treff.
Velg visningsmodus
  • Hovedbilde EYMSC

    EYMSC – Early Years Movement Skills Checklist davvisámegillii/nordsamisk(Kartleggingsmateriell)

    Early Years Movement Skills Checklist (EYMSC) lea motorihka iskanlistu mii lea ráhkaduvvon dan váras ahte sáhttit identifiseret ja árvvoštallat mánáidgárdeagi mánáid motorihkalaš váttisvuođaid.  

  • Hovedbilde EYMSC

    EYMSC – Early Years Movement Skills Checklist julevsámegillii/lulesamisk(Kartleggingsmateriell)

    Early Years Movement Skills Checklist (EYMSC) la motorihkalasj guoradallamlissta dagádum váj máhtá identifisierit ja árvustallat motorihkalasj váttesvuodajt åvddåskåvllåmánájn. 

  • Hovedbilde EYMSC

    EYMSC – Early Years Movement Skills Checklist åarjelsaemïengiele/sørsamisk(Kartleggingsmateriell)

    Early Years Movement Skills Checklist (EYMSC) lea motorihken gïehtjemelæstoe, maam leah evtiedamme juktie maehtedh motorihken tsagkesh maanaj luvnie aarhskuvleaalteren identifiseeredh jïh vuarjasjidh. 

  • Tekst" Foniebmgæhttjalibme julevsámegiellaj"

    Foniebmgæhttjalibme julevsámegiellaj/lulesamisk(Kartleggingsmateriell)

    Foniebmgæhttjalibme julevsámegiellaj guoradallá máná jiednadimvuogádagáv. Gæhttjalimev máhttá tjadádit mánáj gudi bágojt ietjáláhkáj jiednadi, ållessjattuga hållamnårma milta, jali jus ietján aj sihtá máná jiednadimev tjielgadit.

  • "Taalle aalkove"

    Taalle-aalkove åarjelsaemiengïele/sørsamisk(Kartleggingsmateriell)

    Maehtebe taalle-aalkovem tjaktjen/jåvli åvtelen nuhtjedh. Taalle-aalkovine maahta goerehtidh jis daerpies maanam viehkiehtidh gosse voestes skuvlejaepine.

  • Doh magijeles gaektsie Máttasámegillii/sørsamisk(Veileder)

    Plakaatesne «Doh magijeles gaektsie» raerieh gaavnh ovmessie aatide mejtie maahtah leavloem bïejedh juktie almetjem dåarjoehtidh ektiedimmiem vueptiestidh gaskem dam mij lea gærjesne tjaalasovveme jïh dam maam datne jeahtah gosse ektesne lohkede.

  • Åvddåbielle Skieddis gáktsa

    Skieddis gáktsa  julevsámegillii/lulesamisk(Veileder)

    Plakáhtan «Skieddis gáktsa» gávna oajvvadusájt majt máhtá dættodit váj viehkeda ulmutjav ájttsat girje tjállusa ja jiena gaskan majt jiednada gå aktan låhkåbihtte.

  • Forside skjermdump

    IPCA- kártenreaidu olbmuid várás geain leat stuora gulahallanváttisvuođat(Kartleggingsmateriell)

  • Forside skjermdump

    IPCA- goerehtallemedïrrege almetjidie stoerre gaskesadtemetsagkesigujmi(Kartleggingsmateriell)

  • animert bilde av en samlingsstund

    Den inkluderende samlingsstunden(E-læring)

    E-læring om muligheter og utfordringer i tilrettelegging for barn med multifunksjonshemming og kombinerte sansetap og døvblindhet.

  • skjermdump av program

    Lære å lytte(Nettressurs)

    Lære å lytte er en digital barnebok som er ment å motivere og inspirere barn med nedsatt hørsel til å øve opp evnen til å lytte. Med modulen Lings lyder kan barns hørselsfunksjon testes.

  • Billy Nicolay (4) og førskolelæreren hans.

    Starte i barnehagen med nedsatt hørsel(Video)

    Slik får Billy Nicolay (4) tilretteleggingstiltak i barnehagen som er godt forberedt. 

  • Smilende gutt med CI.

    Små ører – store muligheter(Video)

    Filmserie om fire barn med nedsatt hørsel og veien deres til hørsel, språk og kommunikasjon. 

  • Forside med tittelen punktskriftaktiviteter - en veileder om tidlig skriftspråkstimulering

    Punktskriftaktiviteter - en veileder om tidlig skriftspråkstimulering(Veileder)

    Veilederen handler om tidlig skriftspråkstimulering for barn som skal lære punktskrift senere i livet. Målet er at den kan inspirere til å sette i gang med forberedende punktskriftaktiviteter slik at punktskrift får en naturlig plass i barnets liv.

  • Forside kartleggingsskjema

    Interessekartleggingsskjema - for læring og trivsel(Kartleggingsmateriell)

    Et kartleggingsskjema for å finne gode aktiviteter for læring og trivsel for barn og unge.

  • Forside- Samspill, lek og kommunikasjon. Bar som sitter på gulvet sammen med voksne.

    Samspill, lek og kommunikasjon(Bok/hefte)

    Heftet gir ei generell metodisk framstilling av korleis du som pedagog eller forelder, kan leggje til rette for å bruke alternativ og supplerande kommunikasjon i form av taleteknologi saman med små barn frå dei er ni månader gamle.

  • Forside med bilde av en jente med en lapp foran høyre øye

    Råd om lappbehandling(Veileder)

    Veiledningshefte med enkle råd til foreldre og personale i barnehage og skole som skal gjennomføre en lappbehandling. 

  • Søsken i fokus(Bok/hefte)

    Å vokse opp med en bror eller søster som har nedsatt syn eller annen funksjonsnedsettelse. 

  • Vi lager hus(Bok/hefte)

    Elevene lager hus, faktisk en hel liten by med boliger, butikker og McDonalds. Alle er med, også eleven som er blind.  

  • skjermdump av nettside

    Ett skritt foran(Nettressurs)

    Skap utviklende tegnmiljø rundt barn og unge som trenger tegn som støtte i daglig kommunikasjon.