Til hovedinnhold
Viser 101–116 av 116 treff.
Velg visningsmodus
  • Hovedbilde EYMSC

    EYMSC – Early Years Movement Skills Checklist åarjelsaemïengiele/sørsamisk(Kartleggingsmateriell)

    Early Years Movement Skills Checklist (EYMSC) lea motorihken gïehtjemelæstoe, maam leah evtiedamme juktie maehtedh motorihken tsagkesh maanaj luvnie aarhskuvleaalteren identifiseeredh jïh vuarjasjidh. 

  • Goassa så lik mánná sáhkadahttjá? Ale vuorde ja gehtja! julevsámegillii/lulesamisk(Bok/hefte)

    Dán girjátjin oattjo diedojt mij ietjá ja duodde guládallam (alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK)) la, manen dat la ájnas ja gåktu máhtá mánát viehkedit ietjas gielav åvddånahttet. Girjásj la dagáduvvam Isaac Norge siegen.

  • Mov maana aalka rætnoe soptsestidh? Aellieh vuertieh vuejnieh! Máttasámegillii/sørsamisk(Bok/hefte)

    Daennie tjaalegisnie bïevnesh åadtjoeh mij alternatijve jïh suppleereden kommunikasjovne (ASK) lea, man åvteste vihkele jïh guktie maahtah dov maanam viehkiehtidh sijjen gïelem evtiedidh. Tjaalege evtiesovveme laavenjostosne siebrine Isaac Norge.

  • Bilde av heftene Regnefaktaprøven

    Regnefaktaprøven(Kartleggingsmateriell)

    Regnefaktaprøven er et redskap for å kartlegge den delen av elevens grunnleggende regneferdigheter som er knyttet til framhenting av enkle tallkombinasjoner (regnefakta).

  • Forside skjermdump

    IPCA- kártenreaidu olbmuid várás geain leat stuora gulahallanváttisvuođat(Kartleggingsmateriell)

  • Forside skjermdump

    IPCA- goerehtallemedïrrege almetjidie stoerre gaskesadtemetsagkesigujmi(Kartleggingsmateriell)

  • animert bilde av en samlingsstund

    Den inkluderende samlingsstunden(E-læring)

    E-læring om muligheter og utfordringer i tilrettelegging for barn med multifunksjonshemming og kombinerte sansetap og døvblindhet.

  • Bilde viser forsiden til hefte

    Engasjement for læring

    Veileder for bedre læringsaktiviteter for elever med dyp eller alvorlig utviklingshemming.

  • Digitale tankekart(App)

    Ved bruk av tankekart som læringsstrategi kan du samle og systematisere informasjon og ideer i et visuelt diagram. 

  • Forsidebilde med tittel, en person i rullestol som bruker øyestyring. Voksne rundt et bord som ser på en skjerm barn som bruker ASK

    Planarbeid for oppfølging av alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK)(Veileder)

    Dette heftet handler om å lage og aktivt bruke en plan for oppfølging av alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK).  Sammen med heftet finner du også en eksempelmal du kan laste ned. Malen har felter for utfylling slik at dere kan ta den i bruk i deres arbeid.

     

  • Bildet viser to personer som holder hverandre i hendene for å gjøre taktile tegn

    TAKOM(Nettressurs)

    TAKOM er en tegnbank med taktile tegn og ressursbank med forslag til aktiviteter og aktivitetsplaner.

  • Forside bilde

    Togetherness in Play and Learning -Special Needs Education in Mainstream Settings(Bok/hefte)

    The objective of this anthology is to convey knowledge regarding inclusive communities in kindergartens and schools. Creating inclusive communities is one of the fundamental principles in our education system. Diverse children and young people should be able to learn and develop in a community of practice, and good adaptation is a prerequisite for the accomplishment thereof.

  • Forside kartleggingsskjema

    Interessekartleggingsskjema - for læring og trivsel(Kartleggingsmateriell)

    Et kartleggingsskjema for å finne gode aktiviteter for læring og trivsel for barn og unge.

  • Forside- Samspill, lek og kommunikasjon. Bar som sitter på gulvet sammen med voksne.

    Samspill, lek og kommunikasjon(Bok/hefte)

    Heftet gir ei generell metodisk framstilling av korleis du som pedagog eller forelder, kan leggje til rette for å bruke alternativ og supplerande kommunikasjon i form av taleteknologi saman med små barn frå dei er ni månader gamle.

  • skjermdump av nettside

    Ett skritt foran(Nettressurs)

    Skap utviklende tegnmiljø rundt barn og unge som trenger tegn som støtte i daglig kommunikasjon. 

  • Focus MDVI(Veileder)

    Focus MDVI er en norsk veileder med skjema for utredning av synsfunksjon hos barn med synsnedsettelser og sammensatte vansker. Veilederen er beregnet til bruk for personer med synspedagogisk kompetanse.